V posledních deseti letech jsme médii ovlivňovaní více než kdy dřív. S rozvojem sociálních sítí to jde samozřejmě společnostem velmi dobře. Na každém kroku jsme masírovaní reklamou prakticky na všechno a bydlení není žádnou výjimkou. Ať už se díváte na televizi nebo Instagram, všude můžete vidět nejmodernější interiérové trendy a štěstí, které přinášejí.
moderní koupelna
 
To, co by mělo být pouhou inspirací se ovšem vyvinulo do něčeho mnohem horšího. Místo toho, abychom se nádhernými fotografiemi pouze inspirovali do vlastního domova, tak vše kopírujeme. Nakupovat v obchodním řetězci Ikea je sice super a levné, ale také budete vlastnit to samé, co všichni ostatní. Zamyslete se. Vážně chcete být tak tuctoví?
 

Skandinávie v čele žebříčku

S knihami jako Hygge nebo Lagom k nám přišla velká obliba ve skandinávském stylu bydlení. To ovšem znamená, že kombinují pouze klasické dřevo a bílou barvu. Většina z nás málo experimentuje a naše domovy vypadají přesně tak, jak je vidíme v designovém katalogu. Kromě knih nás ale ovlivňuje také televize.
 světlý interiér

Jak se staví klišé

Všichni dobře víme, že v každém televizním pořadu je skrytý propracovaný marketingový plán. To, jak se necháváme strhnout je dobře vidět například u diváků pořadu Jak se staví sen. Podívejme se na jeden případ za všechny.
 
Tapety se dřív dávaly po celé místnosti. V jednom dílu pořadu je ovšem dali jen na jednu stěnu, za pohovku. Poté začali Češi ve velkém dělat to samé. Dnes můžete vidět ve stovkách domovů, že mají pouze jednu stěnu místnosti pokrytou tapetami, anebo namalovanou na odlišnou barvu než je zbytek pokoje. A to s jediným dílem populárního pořadu o bydlení.
 

Zapomínáme na sebe

Víte, jaká je největší nevýhoda okopírovaných interiérů? Nedostatek osobitosti. Často totiž myslíme jen na to, aby interiér vypadal přesně tak, jak jsme ho viděli a líbilo se nám. Už ale nemyslíme na to, že máme určitý životní styl, postoje a názory. Ty poté v našem domově nejsou patrné. Dáte tak spoustu peněz za něco, co vás vůbec nebude vystihovat. Nechte se proto pouze inspirovat.