Škodovka, přesněji tedy Auto Škoda už dávno není ryze české, protože je součástí koncernu Volkswagen. Přesto je stále největším výrobcem aut v tuzemsku a s ročním obratem přes čtyři sta šestnáct miliard absolutní špičkou. Tušili to oba cyklisté, mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement? To nevíme. Asi těžko.
Továrna chrlí jeden vůz za druhým, přibývá nových značek, stále lepších a lepších, a i ty se zase ještě vylepšují, takže se snadno stane, že někde něco „neštymuje“ a je zde závada.
To se samozřejmě netýká jen Škody, stát se to může každé automobilce. Nu a pak, pokud to není zrovna na zabití, následuje takzvaná svolávací akce postižené série, nebo prostě vozů, kterých se to týká.
Právě tato situace nastala ve Škodovce. Ta uvedla jako závadu „nastavovač vačkové hřídele a nastavovací ventil vačkové hřídele“. Zřejmě asi ani netušíte oč jde. Nu, je to přiděláno šrouby, které nedrží dost „fest“ a může to celé poškodit řemenici až k jejímu prasknutí. Může, nemusí. Ostatně závada byla objevena poměrně „včas“, takže pokud jste již v servisu byli s čímkoli jiným, a máte postižený model, byla závada odstraněna. Pokud ne, můžete dobrovolně do servisu zajet, tam by vám měli bez problémů vzniklou maličkost opravit, pochopitelně na náklady výrobce.
Herdek, řeknete si, jak mám vědět, že je to zrovna moje auto? Není nic jednoduššího. Prostě se stavíte v autoopravně, nebo, pokud se vám nechce nebo nemáte čas, zadáte vaše VIN na webu Škodovky, a hned budete vědět, zda máte ve svém voze vše v pořádku. Tedy co se vačkové hřídele týče.
Svolávací akce, jak již jednou zmíněno, je samozřejmě dobrovolná, nikdo vás k ničemu nenutí (ani nemůže), ale je čistě ve vašem zájmu nechat si případnou závadu odstranit. Vyhnete se tím nepříjemným problémům kdekoli na cestách, nebo nedejbože v nejhustším provozu na dálnici. Tak, šup do servisu.